عـذابـــــي

حبيبي حيرتني وأتعبتني لكنني أرتاح عندما ارى وجهك الوضاء
وعينيك تلمع في عيوني كضوء النجوم في المساء ....
كم كنت اتعجب عندما أرى النجوم في الارض واعتدت أن أراها في السماء
فأحببت النجوم لا لضيائها بل لأنها تأخذ من عينيك الضياء .....
كنت أعيش معك أحلى ليالي العمر وأتمنى وأحلم ان نكون ياحبيبي لبعضنا .....

كنت أرى في عينيك جنة حلوة من الغرام وعندما احكي يتوه منّى الكلام
فأجدني أقول ... أحبك ॥ أحبك .... لكن انتهى عندي الكلام ।
حبيبي النجوم تغار من حبي لك فالقمر لا يحبها مقدار حبي لك....
فحبي لك فاق المدى وتعدى كل الحدود حبي لك عطر وندى يكفي كل الوجود ....
آأأه لو تعرف ماذا يفعل بي غيابك آآآه لو تعرف كم يتألم قلبي في بعادك ... ؟!!
لم تفكر لحظة أن تتركني ... كنت تسكن في قلبي وعيني ...
فكل حياتي تقف بغيابك ... أبكى وانتظر على بابك ॥
أحببتك والقلب يموت بحبك .....أهواك والعمر لا يحسب قبلك
حبيبتي
إذا كان البعد قدري فأتمنى أن تدوس قدماك قبري
وتبلل الثرى بدمعتين فهذا يكفيني ياعمري
فإذا جئتي يوماً عند قبري فاذكريني واعلمي أنك كنتي عمري وسنيني
وعلّمى أولادكي أن الحب لا يموت وأن صاحب هذا القبر كان يحفظ حبنا
فأنا يقتلني حبي وحنيني ......
** عزيزي : لا تصدق كل ما أكتب فخيالي يصور لي أشياء لم تحدث
بيدو

11 comments:

ساعات الواحد لما بينسى الواقع و بيرسح بخياله بيقول كلام جميل
ز الشعراء مهم بيكتبوا قصيد عن جميع الاحوال و مش شرط ان دى تكون تجربه واقعيه ليهم

مدونه جميله

الأربعاء, 23 يوليو, 2008  

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تدوينه رائعه
اظن ان الحبيبه دى هى مصر بعد حضرتك عنها زود شوقك ليها وخلاك تكتب التدوينه دى
مش لازم يكون الواحد مر بالتجربه عشان يكتب عنه
انا معظم كتاباتى من وحى الخيال
يالا حضرتك شد حيلك ونقرا بوست جديد قريب
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الأربعاء, 23 يوليو, 2008  

مش كل حاجة بنكتبها لازم نكون عيشنها على ارض الواقع اوقات كتير بنكتب احداث مش عيشنها الا فى خيالنا او حد عيشها و احنا اتعايشنا معه

بوست كتير كلماته معبرة وجميلة والمدونة كلها جميلة جدا

تحياتى لك
يويو

الجمعة, 25 يوليو, 2008  

السلام عليكم

ازيك يابيدو ايه اخبارك يارب تكون بخير
وبعدين احنا منقدرش على زعلك
وأعذرونى هو انا فعلا مبقتش بداوم على زيارة المدونات زى الاول
وعارغة ان فيه ناس كتير زعلانة منى بس معلش حقكم عليا

بالنسبة للبوست بقي
كلامك جميل حتى لو خيال ومش حقيقي
وتحس قد ايه انك حبيت بجد او لو حبيت هتحب بجد
مخلص يعنى من الاخر لحبيبتك

ربنا يوفقك ويكرمك ان شاء الله

سلاااام

السبت, 26 يوليو, 2008  

جميل , والاجمل إن الخيال يصورلنا حاجة جميلة كدة , بحييك على كتاباتك

الأحد, 27 يوليو, 2008  

بوست جميل ربنا يوفقك
ويرزقك الزوجة الصالحة
تحياتي

الأحد, 27 يوليو, 2008  

بجد
رائعه ما خطت اناملك هنا
احساسك عالى جداا
والفاظك جميلة ومرتبة

الاثنين, 28 يوليو, 2008  

حلو اوي البوست
وخيالك واسع ماشاء الله
ربنا يوفقك

الاثنين, 28 يوليو, 2008  

حلو خيالك يصور لك أشياء دى

ما كنت تقول انا مش بتكلم عن نفسى احسن

بس بجد كلمات من كتر ماهى قوية تحسها مبالغ فيها

تحياتى ليك

الأربعاء, 30 يوليو, 2008  

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
امال فين الجديد

عل المانع خير

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

السبت, 02 أغسطس, 2008  

ها قد اتى وقد الظلام وحل الليل
ولم تشرق الشمس هذا النهار

ولتخرج الانفاس اذا لم تجد ولفها فى تلك الحياه


كيمووو ....

الأحد, 03 أغسطس, 2008  

رسالة أحدث رسالة أقدم الصفحة الرئيسية

Blogger Template by Blogcrowds